Open Dag Alles in een overzicht


Hi, welkom op deze overzichtspagina op de open dag. Op dit moment is dit de overzichtspagina voor O3, oftewel, 'Open dag Op Orde'.

Voor iedereen die dit liever in een pdf leest, klik hier.

Op de open dag van 24 januari hebben we helaas vast moeten stellen, dat ondanks het feit dat we druk bezocht werden en de interesse hoog was, de presentatie van de opleiding ver onder de maat was. Als creatieve opleiding, was onze creativiteit niet zichtbaar. Ons visitekaartje was niet representatief.

Dit actieplan richt zich erop om ervoor te zorgen dat we op de open dag van 14 maart een representatief visitekaartje af kunnen geven, waarbij we iedere potentiële studenten onderdompelen in de CMD Experience.

Daarnaast richten we ons er met dit plan erop om een beheersbare set aan materialen, presentaties en draaiboeken te ontwikkelen, zodat de toekomstige open dagen vergelijkbaar kunnen verlopen, en alle betrokkenen terug kunnen vallen op een rijke set aan ondersteunende materialen.

Planning

Ondanks het feit dat de volgende open dag 2 maanden weg lijkt, zijn er slechts 6 weken om alles op orde te brengen. Dit betekent dat er iedere week spijkers met koppen geslagen moeten worden, om er voor te zorgen dat we om 14 maart uit kunnen pakken met een échte CMD Experience!

  • Week 9 - 26 januari
    Actieplan, planning en inventarisatie op orde, start opzet structuur

  • Week 10 - 2 februari
    Concept expo uitwerken, vrijdagmiddag 15:00 een walkthrough van een ruw prototype van de CMD Experience.

  • Week 1 - 9 februari
    Inhoud CMD Experience ontwikkelen.

  • Week 2 - 16 februari
    Inhoud CMD Experience doorontwikkelen.

  • Voorjaarsvakantie - 23 Februari
    Gelegenheid om materialen te verzamelen / bij elkaar te brengen.

  • Week 3 - 2 Maart
    Materialen maken, expo-borden printen, mounten en klaarzetten voor week 4. Omloop maken met ICT en Fadi, hen betrekken in opbouw.

  • Week 4 - 9 Maart
    Alle voorbereidingen treffen voor de open dag van 14 maart. Vrijdagmiddag 13 maart opbouwen en proefdraaien.

Deelprojecten

Een kleine inventarisatie laat al zien dat er een groot aantal bewegende onderdelen zijn die op elkaar afgestemd moeten worden. Om dit in goede banen te laten lopen zijn er een aantal deelprojecten gedefinieerd.

Structurering Beheer

Het beheer van de organisatie van de open dag moet gestructureerd worden. Er dienen inventarisaties gemaakt te worden van materialen, projecten etc, en deze moeten op een dusdanige wijze gearchiveerd worden dat ze voor iedereen direct toegankelijk zijn.

Daarnaast moeten er drie draaiboeken ontwikkeld worden: Een voor de week voorafgaand aan de open dag, eentje voor de dag zelf en een voor de demontage / evaluatie / archiveren. Deze draaiboeken dienen dan voortaan als uitgangspunt voor het verloop van de open dag, en betrokkenen kunnen daar op terugvallen.

Herinrichting voorlichtingspresentatie

De huidige voorlichtingspresentatie is niet adequaat en moet in lijn gebracht worden met het opleidingsprofiel, het DNA, informatie uit de keuzegids en hogeschoolbrede informatie. Jasper adviseert om hier in een sessie met de QC (of Tim alleen als auteur van het opleidingsprofiel) om orde in op zaken te stellen. Alumni in de presentatie zijn <2009, moet ook geactualiseerd!

CMD Experience Expo

Samen met diverse docenten dient een expositie ingericht te worden van de vier lesjaren. Het is hiervoor van belang dat van zowel groepsprojecten als individuele opdrachten het werk wat we willen tonen op de open dag beschikbaar gesteld word door docenten, en op een centrale plek gearchiveerd worden. Voor de fysieke archivering hiervan wordt er een set aan gelabelde transparante opbergboxen ingericht, die we opslaan in de kelder van de 99 zodat het werk bij iedere open dag direct, en juist beschikbaar is.

Daarnaast dient er een aantal informatie / overzicht borden gemaakt te worden die uitleg geven over de opleiding (hiervoor kan het DNA / opleidingsprofiel als basis dienen) maar ook aan ouders en potentiële studenten het lingo van een CMD’er uitgelegd wordt (denk aan ‘Wat zijn human values?’, ‘Wat is een touchpoint?’ etc, maar ook de meest voor de hand liggende vragen afvangt; ‘Moet je kunnen programmeren bij CMD?’, ‘Wat wordt er verwacht qua beheersing van de Engelse taal?).

Workshops (Raul, Michiel, Bob, Judith)

Tijdens de open dag moet voor een potentiële student te ervaren zijn wat je bij CMD leert. Advies is om van 3 lessen uit eerstejaars modules mini-lessen te ontwikkelen, waar leerlingen aan deel kunnen nemen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Raul’s Visual Thinking workshop, of een basisles HTML/CSS. Judith heeft aangeboden om vanuit History of Design een kort college design geschiedenis te geven. Voorstel zou zijn om 2 dan wel 3 van deze workshops aan te bieden op de open dag van 14 maart.

CMD Helden / Alumni (Isabella?)

Tijdens de open dag is het ook belangrijk dat we een beeld kunnen laten zien hoe CMD’ers zich ontwikkelen na de opleiding. Isabella heeft aangegeven graag een project te trekken waarin we onze ‘helden’ zichtbaar maken. We kunnen hierbij naar recente afstudeerders kijken, maar ook alumni die al langer van de opleiding af zijn kunnen we hier in betrekken.

Proefstuderen, Aanmelden en Studiekeuzecheck

Met de beheerders van het proefstuderen en aanmelding / studiekeuze check (Elbert, Marije, Fedde) moet de informatie voorziening op de open dag afgestemd worden

Facilitair

Met de facilitaire dienst moet de inrichting van de derde verdieping afgestemd worden. Daarnaast moet de opbouw van de CMD-Experience zo gedocumenteerd en gearchiveerd worden dat de Fadi in staat is deze op de middag voorafgaand aan de open dag op te bouwen.

Techniek / ICT

Vastgesteld werd dat diverse technische tijdens de open dag niet naar behoren werkten. Dit moet gerepareerd / aangepast worden. Daarnaast moet hiervoor een checklist komen voor toekomstige open dagen.

Online - Inrichting opendag.cmd.hr.nl

Alle digitale materialen / werken dienen intern direct beschikbaar te zijn vanaf opendag.cmd.hr.nl Hiervoor zal Jasper in eerste instantie een minimale website inrichten. We kunnen later kijken of we dit uit willen ontwikkelen.

Expo-stick

Er dient een kleine fysieke subset van de expo ontwikkeld te worden die meegenomen kan worden naar markten op middelbare scholen, plus een aantal kant en klare USB sticks die door docenten meegenomen kunnen worden naar voorlichtingen in de regio, zodat er een representatief beeld van de opleiding direct beschikbaar is.

Taakverdeling

Op dit moment heeft Jasper zich opgeworpen als breekijzer, centraal coordinatiepunt en verzamelaar.

Verder hebben hun betrokkenheid toegezegd:

Saskia, Raul, Inge, Isabella, Debora, Lenny, Ellen, Elbert, Eva vG, Judith. We gaan er van uit dat ook andere docenten zich aan zullen sluiten, waar nodig.

Opmerking m.b.t ontwikkeling

De modus operandi bij dit plan is om zo veel mogelijk materiaal wat voorhanden is te bundelen, en zo min mogelijk te (her) ontwikkelen. 14 maart wordt onze eerste iteratie, waarbij we dus voor de open avond van 9 april verbeteringen en aanpassingen doorvoeren.

Het is extreem belangrijk dat we zo veel mogelijk overlap creëren tussen al het materiaal wat we hebben; Het studentenwerk wat op de open dag staat moet ook op highlights beschikbaar zijn; de tekst op de site komt overeen met die van de folder, hierbij dus ook een verzoek aan iedereen om na te denken over hoe we slimmer combi’s kunnen maken!