Concretisering ‘laatste’ Concept (van af gestapt)

Nadat we in meerdere vergaderingen bij verschillende concepten uit waren gekomen, hebben we besloten om een combinatie te maken van al onze vorige concepten.
Dit omdat, er wel goede elementen zaten in al het vorige maar, we het zelf nog te ongrijpbaar vonden op sommige vlakken.

Hier is ons vernieuwde concept, die na de laatste vergadering tot stand is gekomen;

Vernieuwde interpretatie : 

                          • Ieder team start vanaf school met een bepaald bedrag en een overzicht van de mogelijke startlocaties
                          • De teams krijgen onderweg naar hun locatie(s) de keuze tussen de te volgen handelsroute of hun eigen weg (snelste route).
                        • Wanneer ze de locatie behalen via de handelsroute krijgen ze een grotere beloning dan elke andere route.
                      • Eenmaal aangekomen op de locatie krijgt het team een opdracht/raadsel om op te lossen (het team kan een hint of tip kopen tegen betaling).
                    • Als het team erin slaagt om de opdracht te voltooien krijgen ze een selectie voorwerpen waaruit ze één product mee mogen nemen.
                  • Aan de hand van het gekozen product krijgt het team de volgende locatie + handelsroute.
                • Eenmaal aangekomen bij de volgende post is er weer een nieuwe opdracht/raadsel te voltooien om zo weer een volgend object of stuk gereedschap uit te kiezen, waar dus ook tevens weer een volgende locatie + handelsroute aan verbonden is. Etc. Etc. Etc.
              • Nadat de tijd verstreken is en de teams dus zo veel mogelijk geld en producten bij elkaar hebben verzameld, is het tijd om op een centraal punt af te spreken (school bijv.) .
                Dit centrale punt is van tevoren bepaald en staat vast.
            • Op deze locatie staat er een winkelkraam waar van alle producten in het spel een 2e exemplaar aanwezig is.
          • Alle producten in het spel hebben een bepaalde waarde die duidelijk aangegeven staat bij de winkelkraam en tevens in de app/website.
        • Er is alleen wel een maximum aan producten wat een team kan bezitten (bijv. 5)
      • Teams moeten nu gaan kiezen welke producten zij graag willen houden, wat ze bij elkaar proberen te verzamelen en welke producten ze inruilen voor geld bij de winkelkraam.
    • Bij deze winkelkraam kun je dus spullen kopen zo lang ze nog op voorraad zijn en spullen verkopen tegen de marktwaarde.
  • Na de handelsronde is het tijd voor de eindopdracht. De eindopdracht is een teken/ontwerp/design –opdracht wat goed past binnen CMD.
  • De opdracht is nog niet bepaald, maar de winnaar wordt gekozen door een Jury.

Kanttekening:  gedurende het hele spel, tot aan de handelsronde, zijn er nog extra opdrachten waarmee je als team nog extra beloningen kunt binnen slepen.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *