Vergadering 23 en 24 -9-2015

Vandaag hebben wij vergaderd over het nieuwe concept van het spel. We begonnen met wat we in het spel wouden houden en wat we niet meer zouden gebruiken. We waren er allemaal over eens dat we handel en het creatief bezig zijn er in wouden houden. Hierna gingen we op deze ideeën verder met brainstormen om zo weer op een nieuw spel te komen. We deden dit door telkens verschillende worden te zeggen die met handel te maken hadden. Die hebben we opgeschreven zodat we zo veel mogelijk worden hadden (divergeren). Hierna  zijn we met een aantal worden die we opgeschreven hadden verder gegaan (convergeren). hierbij kwamen we bij een aantal ideeën, zoals:

  • Een spel waarbij je een schip moet maken die de overkant moet halen.
  • Een spel waarbij je handelsposten moest overnemen om geld te verdienen om zo Rotterdam op te kopen.

Het eerste idee hebben we eigenlijk meteen geschrapt omdat dat niet erg handig was aangezien iedereen dan weer naar buiten moet. Het wordt dan een zooitje in het water.

Het tweede idee zijn we wel op verder gegaan. We hadden het zo uitgedacht dat je handels posten kan overnemen door middel van opdrachten en raadsels. Deze handels posten geven je telkens geld. Met dit geld kan je gebouwen kopen door Rotterdam, maar deze gebouwen kosten weer geld om te onderhouden. Je moet dus een goede verhouding hebben tussen handels posten en gebouwen. Degenen die aan het einde de meeste gebouwen bezit is de winnaar.

We vonden dit allemaal erg vet om uit te werken maar we liepen tegen een aantal problemen aan. De eerste was dat we nu eigenlijk niet veel meer met CMD deden en dus het creatieve aspect vrijwel weg was. Het 2de probleem was dat het misschien te ingewikkeld was om snel te kunnen uitleggen.

Nadat we hier achter waren gekomen hadden we besloten om het idee toch achter ons te laten en de volgende dag opnieuw beginnen met een nieuw concept.

De volgende dag  hebben Max, Marcel en ik het nieuwe concept bedacht. Dit concept is en mix van het het concept van de vorige dag en ons concept van de eerste deadline. Het spel waarmee we zijn gekomen staan hier. We hebben het spel zo basic mogelijk gelaten zodat we na de deadline nog zoveel extra elementen toevoegen als we zelf willen

IMG-20150923-WA0012 IMG-20150923-WA0011  IMG-20150923-WA0010IMG-20150923-WA0009 IMG-20150923-WA0008

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *