Laatste aanvullingen op het spel

Op maandag de 26e van oktober hebben Tom, Marcel en ik heel hard gewerkt om het project zo goed als af te krijgen. Er zouden dingen gedaan zijn in de vakantie die niet zijn gedaan, maar het project moet wel af. Dus wij hebben zitten strijden om het af te krijgen. Ik heb thuis de opdrachten aangepast, uitgeprint en visueel in orde gemaakt. Eenmaal op school heb ik me gefocust op de spelregels. Deze heb ik aangepast en door laten lezen door klasgenoten. Zij zeiden allemaal dat het duidelijk was.  Hier volgen de spelregels:

Inleiding

 

Het is het jaar 1640. De handel in Nederland groeit en bloeit. Jij en je bemanning willen graag een extra zakcentje bijverdienen en jullie schrijven je in voor een handelstocht. Helaas, je bent niet de enige die dit wil. Zorg dus dat jij en je bemanning zo snel mogelijk bij de handelspost zijn en weer terug. Maar pas op, onderweg zijn blokkades en er schijnt een piraat rond te varen. Zullen jullie de eerste zijn die de tocht afleggen of zullen jullie achter raken….

Spelregels:

  1. Elke speler heeft de app gedownload en open staan zodat ze geen gebruik kunnen maken van internet.
  2. Er zijn minimaal 2 teams van minimaal 2 personen en maximaal 8
  3. Een team krijgt bij het begin van het spel 15 items mee in hun handelsschip (kar). Het is de bedoeling dat zij deze items proberen bij zich te houden. Voor elk missend item krijg je 8 minuten straftijd. Deze straftijd wordt op het einde bij de eindtijd opgeteld.
  4. De kar moet altijd meegenomen worden. Mocht de kar stuk gaan dan moet het team hem meenemen tot zij bij hun handelspost zijn, daar zal worden besloten of de kar verder in het spel meegenomen moet worden.
  5. Elk team krijgt een route via de app. Deze moeten zij volgen anders betreden zij de onveilige buitenwateren en worden zij tot zinken gebracht door piraten
    .
  6. Als een team onderweg een blokkade ( game-master ) tegenkomt, moeten zij daar een raadsel oplossen. Als hen dit niet lukt dan kunnen zij een hulp-actie kopen, hiervoor moeten zij een item inleveren. Door deze hulp-actie mogen zij 10 ja/nee vragen stellen. Als het hen hierna niet lukt om het raadsel op te lossen kunnen zij voor 2 items de blokkade open kopen om zo hun handelsreis te vervolgen.
  7.   Als je bij je handelspost bent lever je al je items in voor nieuwe schoolbenodigdheden. Deze zullen nu functioneren als items.
  8.   Bij de handelspost en eindpost worden 1 van de 3 grote spellen gedaan(gekruist of niet gekruist, dominospel, bijnamenspel). Verder worden alle vragen en opdrachten willekeurig bij blokkades gedaan.
  9. Op bepaalde punten kan een “piraat” zijn. De piraat kan een item van je stelen door middel van een spel. (zie hieronder)

10.Het team met de minste totaaltijd wint het spel.

  1. Tijdens het spelen zal er altijd eerst gedacht worden aan de mensen die op straat lopen. Je speelt rustig en je zal geen mensen in de weg lopen. mochten er enige klachten zijn over een team dan worden zij uitgeschakeld.

 

De piraat:

De piraat is een extra hindernis in het spel. Hij kan namelijk een item uit je kar stelen. Dit kan hij doen door ieder teamlid op zijn rug te tikken. Zodra dit is gebeurd mag hij een item wegnemen. Er is een mogelijkheid om hem te stoppen. Om hem te stoppen moet ieder teamlid de piraat op zijn rug getikt hebben. Zodra dit gelukt is zal de piraat zich terugtrekken en je met rust laten.

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *