De laatste beetjes..

In de middag van 09-10-2015 zaten Emmy en Ik aan het project te werken. De vormgeving moest veranderd worden, omdat het namelijk niet één geheel was. Ook wilden wij een clickable prototype maken. Wij begonnen om 12:30 ’s middags en rond 17:00 uur waren wij uiteindelijk klaar. Dit was het resultaat:

QR CODE FUCKING SMESH

Dit is de QR-code van ons spel. Je kunt het scannen op je telefoon en het spel zelf spelen. Wij hebben als voorbeeld al een filmpje geupload om te laten zien wat het doet en hoe het werkt. Veel speelplezier!

20151009_151941

PS: Wij hadden erg veel honger, hebben nu kramp aan onze vingers, buiten is het nu al donker en er is niemand meer op school, maar het was het allemaal waard!

Gemaakt door: Emmy Weijler en Sabrina Rhemrev

Onderzoek vormgeving

Natuurlijk is de vormgeving van de app ook een belangrijk onderdeel. Voordat het ontwerp tot stand kwam ben ik op zoek gegaan naar verschillende thema’s, sferen, buttons en icoontjes. Dit was het resultaat:

Sfeer/thema’s
VOS1

1. Het idee van candy crush viel binnen ons team erg in de smaak. Hier hadden wij ons prototype ook op gebaseerd. De sfeer van Candy Crush is over het algemeen erg vrolijk. Het is kleurrijk en schattig. Je wordt er blij van als je ernaar kijkt.

2. Hoewel dit er visueel erg mooi uitziet, zal het voor ons spel niet geschikt zijn. Het spel moet kort en krachtig zijn. Het visualiseren van iets als dit is te ingewikkeld en kost teveel tijd.

3. De sfeer was over het algemeen wel goed en pastte bij het spel. Het enige nadeel was, dat dit zich in een binnenruimte begeeft. Ons spel heeft een kaart en gaat over Rotterdam. Je wilt iets weten over de cultuur, de architectuur en de omgeving. Er moet dus meer natuur bij.

4. Het spel minecraft is erg leuk. De kleuren passen bij ons spel. De vormen niet. Het is te geometrisch voor ons concept.

5. Iets als de Sims kwam ook ter bespreking. Toch was het visueel te grauw en te nauwkeurig. Het spel moest kort en krachtig zijn.

6. Dit is een erg dromerige sfeer. Ons doel is nieuwe studenten met elkaar in contact te brengen. Wij hadden dus iets kleurrijks, vrolijks en aantrekkelijks in gedachte. Wij zouden niet willen, dat mensen zich helemaal in het spel verdiepen en de realiteit vergeten. Dit zou een nadeel kunnen zijn van een sfeer als dit, omdat het visueel té sterk is.

7. Natuurlijk mag een thema/sfeer als League of Legends niet ontbreken. Het heeft een prachtige vormgeving, maar is voor ons spel te gedetailleerd en te grauw.

8. Hier bevind het spel zich wel buiten, maar is het te agressief. Wij willen geen agressie in contact laten komen met de studenten. De kleuren zijn te donker en het is niet erg vrolijk.

9. Dit is erg gericht op de straat en op wegen. De wegen waren visueel erg mooi weergegeven. Ook de natuur eromheen was erg mooi. Een aantal delen waren dus van toepassing op ons spel en houden wij in gedachte. Wel heeft ons spel veel meer onderdelen, dus moeten wij het uitbreiden.

Buttons

VOS2

Omdat wij onze sfeer vrolijk en aantrekkelijk willen maken moeten de buttons en icoontjes hier ook bij aansluiten. Het moet kleurrijk, maar niet té fel zijn. Uit ons kleuronderzoek was gebleken, dat wij graag pastelkleuren wilden gaan gebruiken. De onderstaande buttons zouden gebruikt kunnen worden:Schermafbeelding 2015-10-06 om 21.44.31

Schermafbeelding 2015-10-06 om 21.45.41

Speler icoontjes

VOS3
Deze keuze was vrij snel gemaakt. In het spel loop je als het ware over een plattegrond door Rotterdam. Waarschijnlijk heb je er op de introductiedag een bepaalde tijd voor. De blauwe vogel sluit zich hier perfect bij aan. De kleur past bij het spel en met de vogel kun je als het ware ‘vliegen door Rotterdam’. De andere icoontjes hadden wel de goede kleuren, maar hadden vrijwel niks met het spel te maken. Het pionnetje zou ook een optie kunnen zijn, maar dit is te saai en te onorgineel.
Schermafbeelding 2015-10-06 om 21.48.06

– Gemaakt door Sabrina Rhemrev

Kleuronderzoek

We hebben onderzocht welke kleuren we vooral in onze app willen gebruiken. Hiervoor hebben we kleurenpaletten gebruikt van www.courlovers.com.
Daarna hebben we bekeken of deze pasten bij het spel. Sommige kleuren zorgen voor onduidelijkheid en verwarring. Andere kleuren passen niet bij het idee van het spel. Sommige kleuren zijn te donker en sommige kleuren zijn te fel en zorgen daardoor voor afleiding.

De kleuren die wel goed bij ons spel passen, zijn pastelkleuren. Wij hebben een aantal kleurenpaletten gekozen die we voor onze app gaan gebruiken. Deze zijn op de foto aangeduid met een uitroepteken.

20151006_104619

Gemaakt door: Emmy Weijler

Lettertypes

IMG_8455-2

Op het internet hebben wij gezocht naar wat lettertypes, deze heeft Merve Boere uitgeprint en op een A3 vel geplakt. Wij hebben samen met het team gekeken welke lettertypes goed zijn voor ons spel en welke minder goed. Bron; lettertypes van Word en Google.