Idee voor ons spel

Wanneer je de app download krijg je dit icoontje op je beeldscherm.

Wanneer je de app download krijg je dit icoontje op je beeldscherm.

Open de app en dit is je startpagina. Je hebt nu 2 keuzes: start het spel of klik op de 'meer info' button.

Open de app en dit is je startpagina. Je hebt nu 2 keuzes: start het spel of klik op de ‘meer info’ button.

Wanneer je op 'meer info' hebt geklikt krijg je dit scherm. Dit zijn de makers van de app. Je kunt individueel op de personen klikken en de informatie bekijken of je kunt de SMESH facebook pagina bekijken.

Wanneer je op ‘meer info’ hebt geklikt krijg je dit scherm. Dit zijn de makers van de app. Je kunt individueel op de personen klikken en de informatie bekijken of je kunt de SMESH facebook pagina bekijken.

Wanneer je op 'start' hebt geklikt krijg je dit scherm. Je voert een team naam in en klikt op het start icoontje.

Wanneer je op ‘start’ hebt geklikt krijg je dit scherm. Je voert een team naam in en klikt op het start icoontje.

De app is aan het laden...

De app is aan het laden…

Je krijgt nu een kaart van de omgeving rondom school. Boven aan zie je de naam van je team. Er is een route uitgestippeld, die je moet volgen. Het pionnetje is je team. Er staat verder ook hoelang het gaat duren en hoeveel km de route is. Begin het spel en bezoek de eerste plek.

Je krijgt nu een kaart van de omgeving rondom school. Boven aan zie je de naam van je team. Er is een route uitgestippeld, die je moet volgen. Het pionnetje is je team. Er staat verder ook hoelang het gaat duren en hoeveel km de route is. Begin het spel en bezoek de eerste plek.

Wanneer je een punt op de kaart hebt bereikt krijg je dit schermpje te zien als een pop up. Het is natuurlijk wel belangrijk, dat je locatie aan staat. De app kan je route anders niet tracken. In de pop up staat een vraag of opdracht. Voer het uit en je kunt verder lopen.

Wanneer je een punt op de kaart hebt bereikt krijg je dit schermpje te zien als een pop up. Het is natuurlijk wel belangrijk, dat je locatie aan staat. De app kan je route anders niet tracken. In de pop up staat een vraag of opdracht. Voer het uit en je kunt verder lopen.

Soms moet je foto's toevoegen. Dit kan door op de upload button te klikken.

Soms moet je foto’s toevoegen. Dit kan door op de upload button te klikken.

Nog een voorbeeld..

Nog een voorbeeld..

 

 

 

Je kunt ook achievements bereiken. Dit is een voorbeeld van een achievement. Je krijgt er natuurlijk wel wat voor terug.

Je kunt ook achievements bereiken. Dit is een voorbeeld van een achievement. Je krijgt er natuurlijk wel wat voor terug.

Wanneer je het laatste punt hebt bereikt (terug bij school) krijg je dit scherm te zien. Je kunt het spel daarna opnieuw spelen of de resultaten van je team bekijken.

Wanneer je het laatste punt hebt bereikt (terug bij school) krijg je dit scherm te zien. Je kunt het spel daarna opnieuw spelen of de resultaten van je team bekijken

 

 

 

 

Wanneer je op de button 'toon resultaten" klikt krijg je dit scherm te zien. Je ziet hierop de behaalde achievements en de bezochte plekken. Omdat je bij sommige opdrachten foto's hebt moeten toevoegen kun je het ook op facebook delen. Misschien leuk op een van de eerste dagen van school!

Wanneer je op de button ‘toon resultaten” klikt krijg je dit scherm te zien. Je ziet hierop de behaalde achievements en de bezochte plekken. Omdat je bij sommige opdrachten foto’s hebt moeten toevoegen kun je het ook op facebook delen. Misschien leuk op een van de eerste dagen van school!

 

11953168_10201013198850215_8163663796827469299_n

Dit zijn de – tot nu toe – spelregels van het spel SMESH. Ons doelgroep is ‘nieuwe scholieren van Hogeschool Rotterdam, die de studie CMD volgen en tussen de 17 en 30 jaar oud zijn. Ons team en ons spel heet ‘SMESH’. Dit was ontstaan door de eerste letter van de voornamen van elk teamlid samen te voegen. SMESH staat verder ook voor het gooien van dingen, vandaar de verfspatten. De verfspatten staan daarnaast ook in verband met ons thema ‘Art & Design’, omdat dit er gewoon heel veel mee te maken heeft. Verder loop je in het spel een bepaalde route. Je loopt dit niet geometrisch, maar organisch, als een soort verfspat. De ‘magic circle’ is heel eenvoudig te zien op de kaart, die je krijgt van Rotterdam. Dit is een essentieel onderdeel van het spel en is dus niet te missen. Als het gaat om ‘meaningful play’ kun je in ons spel achievements behalen. Je krijgt aantrekkelijke beloningen wanneer het volbracht is. Dit versterkt de interesse in het spel.

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *