Na de “kil your Darling” hebben we ons project weer helemaal omgegooid, zelfs ons thema wilde we veranderen. Na de presentatie in week 3 zijn we zo snel mogelijk bij elkaar gekomen om te discussiëren hoe we het zouden gaan aanpakken de komende week. De maandag daarop hebben we een lokaal gereserveerd waar we zijn gestart met opnieuw onderzoek doen. We hebben dit volgens de cocd box en de convergeren en divergeren theorie gedaan.
We zijn eerst begonnen met onderzoek doen naar het nieuwe thema. Waar we zijn gestart met divergeren. Tien minuten lang mocht iedereen op post-its ideeën geven voor nieuwe thema’s zonder dat de andere teamleden hun mening erover gaven. Na deze tien minuten hebben we de cocd box theorie gebruikt. We hebben alle post its gecategoriseerd.
- niet realiseerbaar gewoon idee
- niet realiseerbaar origineel idee
- realiseerbaar gewoon idee
- realiseerbaar origineel idee
Uiteindelijk konden we hierdoor gaan convergeren. We kwamen uit op leuke nieuwe thema’s zoals : wijken, eten, drinken, muziek, urban, design.
Omdat we na deze middag best wel gaar waren spraken we af om individueel een thema te kiezen en daar een spel concept bij te verzinnen.
Afgelopen woensdag was onze meeting weer en hebben we unaniem gekozen voor het thema City/Urban design waarop een spel concept is bedacht in de vorm van het Amerikaanse Candyland.
Om ons nieuwe spel tot een waar succes te maken hebben we ook nog bestaande spellen geanalyseerd. Met een observant en fotograaf hebben “Cards againt Humanity” (een super populair Amerikaans spel) en The Sims 4 gespeeld en onderzocht. In onze verdere uitwerking van de game kunnen wij deze analyses goed gebruiken.